Glokom (göz tansiyonu) hakkında bilinmesi gereken en önemli durum; bu hastalık nedeniyle kaybedilen görme yetisinin maalesef geri kazanılamayacağıdır.

Tedavideki temel amacımız, mevcut olanı korumak ve daha fazla “çiçeğin solmasını” engellemektir. Görme sinirimiz yaklaşık 1.200.000 adet sinir lifinden (akson) oluşur. Bu lifleri bir vazodaki canlı çiçekler gibi düşünebiliriz. Göz tansiyonu hastalığı, bu sinir liflerinin planlı ölmelerine neden olur. Tıpkı kuruyan bir çiçeği eski haline getiremediğimiz gibi, ölen sinir liflerini de canlandıramıyoruz. Amacımız: Henüz sağlıklı olan veya hastalanmış ama hala hayatta olan sinir liflerini koruyarak, görme kaybının ilerlemesini durdurmaktır. Bu yüzden erken teşhis, vazodaki çiçeklerin ne kadarını kurtaracağımızı belirleyen en önemli faktördür.

Unutmayın, tanı ve tedavide geç kalınırsa görme siniri aksonları (çiçekleri) kaybedilir. Geç tanı konduğunda, ileri evre hastalarda da mevcut olanı korumaya çalışırız. YANİ, BİZ GLOKOM HEKİMLERİ İÇİN “TEK BİR LİF (ÇİÇEK)” BİLE ÇOK KIYMETLİDİR.